fredag 16 juni 2017

Breaking news: CR7 lämnar Spanien (?)

Skräck och fasa! Det går just nu rykten som skakar hela Spanien i dess grundvalar.
Elaka viskningar antyder nämligen att Real Madrids storstjärna Cristiano Ronaldo har bestämt sig för att flytta till en ny klubb, utanför Spanien. För läsare som ännu inte har begripit vad det hela handlar om, kan jag avslöja att jag pratar om fotboll.
Här i Spanien är det i det närmaste omöjligt att vara oinsatt när det gäller fotboll. Man får formligen nyheterna nedtryckta i halsen oavsett om man vill eller inte. Och visar man sitt ointresse publikt blir man betraktad som en underlig kuf. Enda sättet att undgå det hela är förmodligen att flytta ut i spanska inlandsöknen och bli eremit.
Skulle ni betala två miljarder för denne man?

Vad säger då ryktena? Jo, att stackars Ronaldo känner sig förföljd och illa behandlad. Kanske kan något bud från Manchester United, Manchester City, PSG eller den kinesiska superligan locka? Det ryktas om en transfersumma uppemot 200 miljoner euro, alltså närmare två miljarder svenska kronor.
Jag skulle kunna hitta på ganska många alternativ om jag skulle bränna 200 miljoner euro. Men så är jag ju en i grunden ganska underlig kuf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar