torsdag 15 juni 2017

Reklamfritt


I min ursprungliga generalplan för Apelsinblomskusten och dess utveckling från okänd bakgatesblogg till slutgiltigt världsherravälde, hade jag en idé om att lägga ut reklam för att, allt eftersom intäkterna ökar, så småningom kunna leva ett gott, tillbakadraget liv som mångmiljonär på en stillsam plats - varför inte här på Apelsinblomskusten? Kan Blondinbella så kan väl jag också (reklamdelen alltså, vet dock inte om hon har flyttat ned hit).
Efter att ha funderat i ytterligare några minuter, så kom jag fram till att jag avstår från detta. Jag vet att flera andra bloggar lägger ut reklam, men jag ska i ärlighetens namn erkänna att jag använder adblocker (det vill säga reklamblockerare på svenska) och ogillar reklam, särskilt när det stör läsupplevelsen (eller motsvarande).
Från David Batras bok "Den som inte tar bort luddet ska dö!"

Så, fortsätt och läs utan rädsla för plötsliga spontanköp utlösta av smygreklam. Apelsinblomskusten är helt fri från reklam, gluten och allehanda andra konstgjorda tillsatser.

Uppdatering: i detta inlägg publicerat 2017-08-12 byter jag helt skamlöst fot om användning av reklam på bloggen.

2 kommentarer:

  1. Skönt att slippa skiten, även om jag förstår dem som vill kunna tjäna lite på arbetet de lägger ned.

    Bokmärker bloggen. Tycker att du skriver bra :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Newman! Roligt att du gillar bloggen!
    Jag måste erkänna att jag vid något tidigare tillfälle försökt finansiera serverkostnaderna för en webbplats, men med ganska nedslående resultat. Eftersom blogger är gratis, så faller ju dessutom det argumentet.

    SvaraRadera