söndag 6 maj 2018

Utsikter

Som jag skrev i ett tidigare inlägg fick jag en blodpropp i benet, vilket har lagt sin prägel på de drygt två månader som förflutit sedan dess. Proppen är nu upplöst, jag har återgått till mitt arbete och genomgår diverse undersökningar för att försöka utröna vad som orsaken proppen. Livet återgår till sina normala banor och igår gjorde jag, för första gången på tre månader, min vanliga runda på 14 kilometer ned till havet, om än ej i löptakt så åtminstone i rask gångtakt.
Vardagsliv innefattar också de dagliga promenaderna med hunden, vilka jag var tvungen att ställa in medan mitt ben fordrade vilo- och högläge. April är en underbar månad med vanligtvis bra väder, och vandringarna genom apelsinodlingarna är en härlig upplevelse, med ett överflöd av apelsinblommor på träden och den stundtals bedövande söta doften från blommorna. Nedan kan ni se några foton från dessa promenader, och jag önskar att jag kunde ladda upp även doften av blommorna.
Riklig apelsinblom.
Riklig apelsinblom.

Det är skönast i skuggan trots att det fortfarande inte är alltför varmt.
Det är skönast i skuggan trots att det fortfarande inte är alltför varmt.
När knoppar brister. Fikon på vår takterrass. Observera bokeh-effekten i bilden.
När knoppar brister. Fikon på vår takterrass. Observera bokeh-effekten i bilden.

Till sist, men definitivt inte minst, har familjen Apelsinblomskusten efter en längre tids letande och övervägande gjort slag i att byta boende till en villa med tomt i en ort cirka 15 kilometer inåt landet. I skrivande stund har vi skrivit på preliminärt köpeskontrakt samt betalat handpenning och vi räknar med att kunna avsluta köpet inom någon månad. Vi kommer sedan att ta den tid vi behöver för att iordningställa huset och sedan genomföra flytten och slutligen sälja radhuset - troligen kommer detta att ta ungefär två år. Jag kommer att skriva om processen och hur detta påverkar vår resa mot ekonomisk frihet i kommande inlägg.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tackar så mycket! Och jag ber om ursäkt för mit sena svar.

      Radera
  2. Snubblade in på din blogg via Sparo som har den som en av sina rekommenderade bloggar. Intressant läsning men tråkigt med proppen där. Hoppas återhämtningen fortsätter.

    Aktiepappa - en blogg om ekonomi och aktier

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket! Och det mesta löser sig, så även min propp i benet... Jag följer även din blogg via Sparo, jag ska lägga till den in min följelista.

      Radera