fredag 28 februari 2020

Återställare

Så kom den där återställaren på världens börser till slut, och vad som krävdes var ett aggresivt influensavirus. Jag är fortfarande sjukskriven efter min knäoperation och sitter och följer hur mina investeringars värderingar rasar i takt med hur viruset sprider sig. Vad gäller själva viruset verkar det närma sig en pandemi, men börserna ligger som vanligt ett steg före och har redan diskonterat en eländig utveckling. Och här i Spanien är utvecklingen krisartad, man talar om att ställa in fotbollsmatcher.
Inandningsluften luktar friskt i alla fall.
Inandningsluften luktar friskt i alla fall.
Hur ser virusutvecklingen ut på Apelsinblomskusten då? Igår beskräftades sex nya fall, varav fyra hade varit i Italien och tittat på fotboll. Det är vad jag alltid har sagt, fotboll är inte hälsosamt... Går viruset att stoppa då? Personligen tvivlar jag, det hela har redan spridit sig alltför mycket. Så vi får nog ta det lugnt, mänskligheten klarar nog av den här krisen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar