fredag 14 februari 2020

Om livet ger dig citroner...

...gör lemonad! Så stod det på en t-shirt på baksidan av ett CD-album med Danielle Brisebois (Arrive All Over You, 1994), som jag köpte på den tiden då begreppet strömning användes i andra sammanhang, och jag gillar innebörden.
En lysande uppmaning... på omslaget till ett lysande album...
En lysande uppmaning... på omslaget till ett lysande album...
Det handlar ju om positivt tänkande, och jag kan erinra mig fler uttryck som betyder ungefär samma sak:
Gilla läget!
Man tager vad man haver.
I det dagliga livet handlar det om att försöka se sakerna från den soliga sidan när det är jobbigt. Se glaset som halvfullt istället för halvtomt. Och så vidare.
Här i Spanien tar man inte saker på fullt så stort allvar som i Sverige, vilket är skönt. Utom när det gäller fotboll, förstås.
Bor du på Apelsinblomskusten får du även apelsiner, och då gör du lämpligen färskpressad apelsinjuice. Som inmundigas från ett helfullt glas.
Mmmmm, smaskens, mums fili bebba o s v!
Mmmmm, smaskens, mums fili bebba o s v!
Förresten, vill du förresten lyssna på albumet, finns det på Open Spotify (och nej, jag får inget betalt för att länka).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar