lördag 28 mars 2020

Kvitter eller dubbelt

Jag är i princip emot ny teknik, i alla fall till dess att den visat sig var bättre än det som fanns alternativt fyller en ny funktion, eller om den funnits så länge att den inte kan betraktas som ny (vilket bör få ta sin tid, åtminstone några år). Detta gäller särskilt sociala medier och i synnerhet Facebook (som borde brännas på bål eller någon mer tidsenlig motsvarighet, t ex massiv kortslutning i någon serverhall).
Annan form av kvitter
Men jag håller faktiskt på att ändra min uppfattning vad gäller twitter. När jag lade upp kontot för Apelsinblomskusten i juni 2017, skapade jag samtidigt en twitterprofil, och jag lade faktiskt ut en tweet (ungefär som "Hello World").
Så såg mitt twitterflöde ut under flera år, stilrent och tidsoberoende. Efter att ha surfat omkring på twitter och upptäckt en ny värld beslutade jag mig så för att omvärdera twitter, bli mer aktiv och som konsekvens av detta ökade mitt kvittrande helt plötligt med 100% då jag lade in min andra tweet.
År 2024 tänkte jag ge även Facebook en ny chans. Hoppas att fanskapet är nedlagt när den dagen kommer.

Vill ni följa mitt kvittrande kan ni klicka på knappen nedan.

2 kommentarer:

  1. Först, 'all your base are belong to us', ska det vara om du menar frasen från spelet Zero wing som kom runt 1990.
    Nu tycker jag inte att facebook är sådär jätte nytt. 20 år någonstans.
    Sedan här till en fråga. Vad är grejen med twitter? Bidrar den något till din blogg?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå, jo det var meningen att frasen skulle vara den från Zero Wing. Jag lyckades tydligen oavsiktligt rätta till ett av de grammatiska felen, jag fär be om ursäkt.
      När Facebook kom 2004 hade sajter som Lunarstorm varit populära i flera år. Onekligen finns det ett behov av sociala nätverk, men själv använder jag min tid till annat (med mer gammaldags kontaktformer). Och tror det kommer att förbli på det sättet.
      Vad är bra med twitter då? Själv gillar jag att få en snabb överblick över inläggen från de personer jag följer. Ungefär som med listan över bloggar jag följer. Och med begränsat utrymme sållas det onödiga bort. Annars är det mesta av innehållet skit och trams, precis som resten av Internet.

      Radera